Dieta na wakacjach - dietetyk wrocław

Oto nadszedł najprzyjemniejszy okres w roku. Mamy piękne lato i kilka dni urlopu. Zasłużyliśmy na solidną porcję wypoczynku, pracując tak ciężko przez ostatnie 11 miesięcy. W ciągu minionych tygodni staraliśmy się zmienić nawyki żywieniowe, udało nam się zrzucić nawet kilka kilogramów. W trakcie wakacji niestety łatwo się zapomnieć i zniweczyć pracę ostatnich miesięcy. Kilka prostych wskazówek jak się przed tym uchronić podpowie Ewa Tomczyk, dietetyk z Centrum Dietetycznego Nutri-Med.

Na autostradzie 

Czy wiesz, że jazda samochodem przez cały dzień zmniejsza zapotrzebowanie kaloryczne o około 400 kcal? Z tego powodu w trakcie dłuższych wyjazdów powinniśmy zjadać mniej pożywienia i omijać szerokim łukiem przydrożne fast-foody. Przebywanie w klimatyzowanych miejscach odwadnia organizm. Często uczucie pragnienia mylimy z głodem. W samochodzie warto mieć pod ręką butelkę z wodą mineralną i sięgać po nią podczas postojów.

W chmurach

Przed lotem warto nie tylko spakować do torby bilety i potrzebne dokumenty, ale trzeba także pamiętać o spakowaniu sycącego posiłku dla naszego brzuszka. Jedząc przed wyjściem unikniemy uczucia głodu na pokładzie samolotu (tym samym dodatkowych pustych kalorii). 

Podczas dłuższego lotu warto przejść się kilka metrów po pokładzie samolotu. W ten sposób pobudzimy układ limfatyczny po pracy i unikniemy obrzęków w okolicach łydek związanych z przebywaniem w jednej pozycji.

Na fali

Miłośnicy rejsów to prawdziwi dietetyczni ryzykanci. Pora karmienia w trakcie rejsu praktycznie nigdy się nie kończy. Warto pamiętać o własnym rytmie spożywania posiłków i zastosować go w czasie podróży.

Pamiętajmy o lekkich wieczornych posiłkach oraz o korzystaniu z wszystkich dostępnych form aktywności fizycznej. Przerwy pomiędzy jedną sesją opalania a kolejną możemy wypełnić kilkuminutową kąpielą w basenie lub ćwiczeniami...

Czytaj Dalej na portalu Miasto w Formie>>