BLOG

Osoby unikające cukru szukają wciąż szukają dobrych alternatyw do przygotowania dań, koktajli i ciast- zauważa dietetyk z wrocławskiej poradni dietetycznej Nutri-Med.

Rynek oferuje wiele rodzajów substancji słodzących podkreślając, że są bezpieczne dla zdrowia i o wiele słodsze niż tradycyjny cukier.

Czy słodziki na pewno są bezpieczne?


Dietetyk z wrocławskiej poradni dietetycznej Nutri-Med zachęca do wprowadzenia do swojej diety kolejnego ciekawego superfoods – nasion słodkiej bazylii (tukmaria).

Czym są nasiona słodkiej bazylii?



Wiele osób prowadzących zdrowy tryb życia lub będących na diecie redukcyjnej ma czasami ochotę sięgnąć po różnego typu przekąski. Jeśli zdarza się to sporadycznie (nie częściej niż 1x na 2 tygodnie), to nie ma w tym nic złego i organizm sobie poradzi z nadmiarem kalorii, nawet jeśli dostarczają sporo cukrów czy tłuszczu – przypomina dietetyk z Poradni Dietetycznej Nutri-Med we Wrocławiu.
Jeśli jednak mamy słabość do częstszego podjadania i to po całym dniu zasiadając na kanapie, to warto zapoznać się z listą znacząco niezdrowych produktów i połączeń, których należy unikać.

Często pacjenci podczas spotkań kontrolnych przypominają sobie, że podjedli od domowników garść chipsów, kilka żelków, a w pracy ciasteczek. Ile to ma kalorii?

Dziecko powinno zjeść co najmniej 1-2 wartościowe posiłki w szkole, przypomina dietetyczka z Poradni Dietetycznej Nutri-Med.  

Wszystko zależy ile czasu trwają lekcje i zajęcia dodatkowe – tłumaczy dietetyk. Przykładowo młodsze dzieci, które są w szkole między godziną 8:00-12:00 po zjedzeniu śniadania w domu wystarczy, że wezmą drugie śniadanie ze sobą. Starsze dzieci i młodzież zazwyczaj są w szkole dłużej, często do 14:00, a nawet 16:00, wówczas poza drugim śniadaniem powinny zjadać jeszcze przekąskę i/lub lunch lub obiad, jeśli mają możliwość korzystania ze stołówki w placówce.

Co powinny jeść dzieci w szkole?

 

Dna moczanowa to choroba metaboliczna, która dotyka częściej mężczyzn między 30 a 50 rokiem życia, a także kobiety po menopauzie. Zachorowalność wiąże się z podniesieniem jakości życia, kiedyś dna moczanowa była nazywana chorobą „bogatych”, przypomina dietetyk z Nutri-Med we Wrocławiu. Dna moczanowa może być także skutkiem stosowania nieprawidłowej diety i stylu życia, a także niektórych leków. Mają na nią wpływ także uwarunkowania genetyczne.

Typowe dla podagry (bo tak też nazywa się dnę moczanową) jest występowanie ataków nocą – podwyższona temperatura ciała, obrzęk i ból stawów (często dotyczy to palca u stopy), a także zaciemnienie skóry. Objawy ustępują po kilku dniach lub nawet tygodniach. Na pojawienie się kolejnych ataków ma wpływ dieta bogata w puryny, nadmierny stres, wysoka aktywność fizyczna i niektóre leki, wymienia dietetyk z Poradni Dietetycznej Nutri-Med we Wrocławiu.

Gojnik, to inaczej herbata górska, szałwia libańska. Znana jest od wieków na Bliskim Wschodzie z powodu wielu prozdrowotnych właściwości: przeciwgrzybiczych, przeciwbakteryjnych, uspakajających – informuje dietetyczka z Poradni Dietetycznej Nutri-Med we Wrocławiu.

W czasach, kiedy poprawa odporności nabiera szczególnego znaczenia dietetyczka zachęca do uzupełnienia zdrowego sposobu odżywiania o ziołowe preparaty w tym GOJNIK.

Jakie właściwości ma gojnik?