Blog

Jak dobrze i zdrowo jeść? – dietetyk Wrocław

W obecnych czasach trudno jest unikać sytuacji stresowych. Nadmiar obowiązków zawodowych i rodzinnych często powoduje, że wzrasta w nas napięcie i poziom hormonu stresu – adrenaliny i noradrenaliny. W tym czasie zachodzi wiele zmian w organizmie, np. częstsze bicie serca, przyspieszony oddech, wydzielanie potu, który ochładza organizm, podwyższanie się poziomu glukozy we krwi. Wszystkie te i inne skomplikowane zmiany mogą się dokonywać nawet w ułamku sekundy i służą jednemu celowi- przygotowaniu do natychmiastowej reakcji w kryzysowej sytuacji. W chwili kiedy niebezpieczeństwo mija organizm wraca do równowagi nie doznając żadnych trwałych szkód. Gorzej jest, jeżeli sytuacje stresowe trwają dłuższy czas. Przedłużający się chaos hormonalny spowodowany stresem, może powodować wiele niekorzystnych zmian m.in. podwyższone ryzyko wielu chorób, uwolnienie do krwi większej niż zwykle ilości glukozy, cholesterolu i wolnych kwasów tłuszczowych, ciągłe zmęczenie, drażliwość, problemy trawienne.

Dieta dla mózgu – dietetyk Wrocław

Mózg – mały organ, a tak dużo od niego zależy. Steruje wszystkimi procesami zachodzącymi w naszym organizmie. Odpowiada m.in. za myślenie, pamięć i koncentrację. Żeby dobrze funkcjonować, potrzebuje stałej dostawy odpowiednich składników odżywczych. Dlatego prawidłowo ułożone menu pomoże zwiększyć koncentrację i wydolność umysłową. Zatem co jeść?

Dieta w nadpobudliwości psychoruchowej – dietetyk wrocław

Wprowadzenie specjalnej diety stanowi jedną z alternatywnych metod leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej. Musimy jednak brać pod uwagę fakt, że każde dziecko jest inne i ma inny temperament. Nie ma, zatem jednego modelu żywienia, który zadziałałby tak samo u różnych osób. Możemy jednak poprzez odpowiednie odżywianie wpłynąć na sprawność myślenia i umiejętność koncentracji oraz zmniejszyć objawy choroby.

Jaki prowiant zabierać do pracy– dietetyk wrocław

Wiele ludzi prowadzi bardzo szybki i intensywny tryb życia, przez co nie zwracają uwagi na to, co jedzą w pracy. A że jest to ważny element dziennego żywienia podkreśla Katarzyna Bracka (Łacina) doradca żywieniowy Centrum Dietetycznego Nutri – Med.

Co zrobić, żeby nie sięgać po słodycze? – dietetyk wrocław

Jakie zastosować sztuczki, żeby nie sięgać po słodycze. Czym oszukać głód, żeby nie zmarnować wysiłków diety.

Jak walczyć z nieustającym zmęczeniem? – dietetyk wrocław

Na pewno nie raz zastanawiałeś się w jaki sposób zwiększyć swoje zasoby energii. I masz dosyć zmęczenia, które towarzyszy Ci często przez cały dzień od momentu przebudzenia, a kawa przestała na Ciebie działać. Żeby mieć więcej energii wystarczy włączyć do jadłospisu pewne rodzaje żywności – mówi dietetyk Katarzyna Bracka (Łacina) - które usprawniają przemianę materii i pomagają utrzymać stały poziom energii. Składniki niezbędne do osiągnięcia tego celu to witaminy z grupy B, witamina C, magnez, cynk, żelazo oraz koenzym Q10. Pozytywne efekty przynosi również picie herbaty z traganka- choć są to trudne do zdobycia zioła.