Blog

Dynia pełna zdrowia i witamin - Dietetyk Wrocław

Dynia to bogactwo witamin i składników mineralnych, a ponadto znakomita inspiracja do tworzenia pysznych dań. Czy już wiesz, co przygotujesz z dynią w roli głównej? Podamy Ci na tacy pyszne przepisy i ciekawostki na temat tego wyjątkowego warzywa.

Niepłodność a otyłość – dietetyk wrocław

Osoby otyłe mogą mieć problem z poczęciem dziecka. Nadmierna waga ciała zwiększa bowiem ryzyko zaburzeń płodności. Osoby z nadwagą i otyłością mające problem z zajściem w ciążę powinny skorzystać z pomocy ekspertów, którzy wiedzą, co zmienić, aby zostać rodzicem.

Często kojarzona z czarnym naparem, którego smak nie każdemu odpowiada. I z tego też powodu wielu z niej rezygnuje. Tymczasem rodzajów herbat jest znacznie więcej a ich smak, aromat a przede wszystkim właściwości nie mają sobie równych. Czy wiesz, że herbata była kiedyś sprzedawana wyłącznie w aptekach jako lek?

Bóle migrenowe dieta i zalecenia– dietetyk wrocław

NA CO UWAŻAĆ:

  • produkty spożywcze zawierające tyraminę: sery dojrzewające i pleśniowe (cheddar, brie, blue, mozzarella, feta, parmezan, ementaler, roquefort i inne), anchois, wątróbka i inne podroby, przejrzałe banany, przetwory sojowe, niektóre wędliny, czekolada, piwo;

  • produkty zawierające fenyloetyloaminę : czerwone wino, czekolada,

  • produkty zawierające azotan sodu, glutaminian sodu, słodziki.

  • napoje energetyzujące, kawę,

  • alkohol.

Witamina d - a zdrowie – dietetyk wrocław

Niedobory witaminy D w naszej ubogiej w słońce szerokości geograficznej są bardzo częste. Brak witaminy D w organizmie może pociągać ze sobą poważne konsekwencje, sięgające daleko poza nieprawidłowy rozwój kośćca.

Jak zdrowo i smacznie grillować – dietetyk wrocław – dietetyk wrocław

Sezon grillowi czas zacząć! Ale co grillować, żeby było zdrowo ale również smacznie? Nie jest to nic trudnego- wystarczy zastosować kilka zamienników w naszym stałym ogrodowym menu i spokojnie możemy celebrować czas spędzony z rodziną i przyjaciółmi przy gęsto zastawionym stole: