Blog

Zdrowe nawyki żywieniowe nastolatków – dietetyk wrocław

Okres dojrzewania to czas szybkiego wzrostu i rozwoju. To również czas mający znaczenie dla osiągnięcia wzorców praktykowanych przez kolejne lata. Odpowiednio zbilansowana dieta jest więc ważna, by nastolatek prawidłowo się rozwijał i był zdrowy zarówno w okresie młodości, jak i w wieku dorosłym.

Insulinooporność u dzieci – leczenie – dietetyk wrocław

Jakie zmiany należy wprowadzić, żeby pomóc dziecku w wyleczeniu insulinooporności

  1. Wyrzuć z diety produkty cukropodobne

Cukier jest wrogiem nie tylko w kontekście insulinooporności, ale także dla naszych bakterii jelitowych, które odpowiadają za odporność i prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu.

Zespół nieszczelnego (cieknącego) jelita – dietetyk wrocław

Obecnie z problemami żołądkowo- jelitowymi o różnym nasileniu boryka się większość dorosłych, a nie rzadko także dzieci. Powszechne są biegunki, zaparcia, wzdęcia, gazy, ale także bóle głowy czy alergie. Nie każdy lekarz jest w stanie trafnie wskazać przyczynę tych i czy innych zaburzeń. A mogą one wynikać z tzw. nieszczelnego/ cieknącego jelita.

Jak jeść w święta wielkiej nocy? – dietetyk wrocław

Czy można przetrwać Wielkanoc bez kłopotów żołądkowych czy dodatkowych kilogramów, a wcale nie rezygnować z tradycyjnych dań- można! Wystarczy, że lekko odmienimy tradycyjną świąteczną kuchnię bogatą w dania tłuste i przepełnione cukrem desery- lekko „odchudzimy” menu, wykorzystamy zamienniki i do starych, sprawdzonych przepisów dodamy nieco nowości. W ten sposób nasze potrawy nie stracą nic ze swojego unikalnego smaku, a uratujemy siebie i bliskich przed dodatkową oponką.

Dieta w Insulinoodporności

Co to jest insulina i jakie pełni funkcje w organizmie?

Insulina, to anaboliczny hormon produkowany przez trzustkę, którego głównym zadaniem jest transportowanie glukozy do tkanek.

Święta wielkanocne - zdrowy koszyczek – dietetyk wrocław

Zbliżają się Święta Wielkiej Nocy. To dla większości z nas czas wyjątkowy, wypełniony rodzinnymi spotkaniami. Spędzany w rodzinnym gronie przy potrawach Wielkanocnych to radosne chwile, które wspominamy przez cały rok. Według Polskiej tradycji na Świątecznym stole nie może zabraknąć jaj, serwowanych pod różną postacią, a także szynki lub schabu, żurku z białą kiełbasą, różnego rodzaju sałatek i sosów, a także słodkości, tj. mazurki, sernik czy babki wielkanocne. Wszystko to raczy nas pięknym wyglądem i kuszącym zapachem więc staramy się skosztować każdej potrawy. Jednak większość dań jest wysokokaloryczna, obfitująca w tłuszcze i cukry, przez co często pod koniec dnia czujemy się przejedzeni, a przewód pokarmowy jest nadmiernie obciążony. Aby tego uniknąć wystarczą niewielkie zmiany w przygotowaniu świątecznych potraw, które mogą wyjść nam tylko na zdrowie i wpłynąć na lepsze samopoczucie.