Blog

Afrodyzjaki - co jeść aby pobudzić popęd seksualny – dietetyk wrocław

Afrodyzjaki w twojej diecie

W związku ze zbliżającymi się Walentynkami warto na nowo przybliżyć sobie temat afrodyzjaków i zaserwować je swojemu partnerowi na romantyczną kolację.

Komosa ryżowa czyli quinoa – przepisy – dietetyk wrocław

Ciekawostki, czy znacie… QUINOE?

Komosa ryżowa inaczej quinoa to zboże zyskujące coraz więcej sympatyków w naszym kraju.

Dieta antyhistaminowa - co jeść - przepisy i wskazania – dietetyk wrocław

Ma na celu zmniejszenie wydzielania histaminy. Histamina jest to związek, który gwałtownie uwalnia się w trakcie reakcji immunologicznej na alergeny.

Histamina ma wpływ na wiele procesów zachodzących w organizmie, m.in. na wydzielania kwasu solnego w żołądku, na perystaltykę jelit, na rytm snu, proces uczenia się u myślenia, na wzrost i różnicowanie się komórek.

Dieta a płodność, co jeść - kobiety i mężczyźni – dietetyk wrocław

Coraz więcej par dotyka problem bezpłodności. Światowa Organizacja Zdrowia uznała niepłodność za chorobę społeczną, która dotyczy 13-15% par. Przyczyn tego zjawiska jest wiele m.in. środowisko fizyczne, społeczne i pracy, uwarunkowania genetyczne oraz opieka medyczna, ale coraz więcej uwagi skupia się nad stylem życia. Nieprawidłowa dieta oraz zbyt niska lub zbyt wysoka masa ciała są czynnikami, które mogą utrudniać parom zajście w ciążę.

Smaczne i zdrowe pączki orkiszowe – dietetyk wrocław

Tłusty czwartek to jedno z ulubionych świąt tych, który lubią słodycze. Jak mówi przesąd tego dnia pączka po prostu zjeść trzeba, w przeciwnym razie na osobę, które tego nie zrobi może spaść nieszczęście. Nie można zatem kusić losu, dlatego w Tłusty czwartek trzeba zjeść co najmniej jednego pączka.

Ćwicz z głową – jakie ćwiczenia są dla mnie odpowiednie – dietetyk wrocław

Aktywność fizyczna odgrywa w naszym życiu ogromną rolę. Jednak tylko 10-20% z nas uprawia sport regularnie. Siedzący tryb życia, brak ruchu oraz stres sprawiają, że nasze mięśnie nadmiernie się napinają- nie wykonują ruchów skurczu i rozkurczu tylko są w niezmiennym napięciu, czego konsekwencją są ograniczenia ruchowe i zmniejszenie siły mięśniowej. Przy pracy siedzącej należy zadbać o nasze dłonie i nadgarstki, gdyż one są najbardziej narażone na kontuzje. Odpowiednia wysokość monitora, klawiatury oraz ustawienie i wyprofilowanie odpowiednio krzesła wpłynie pozytywnie na nasz kręgosłup i mięśnie. Osoby pracujące fizycznie, również powinny zadbać o dodatkową aktywność fizyczną, ponieważ ze względu na swój charakter pracy są narażone na częste kontuzje, bóle i zwyrodnienie kręgosłupa.