BLOG

Każdy ma ochotę na słodkości. Jak najbardziej można pozwolić sobie na taką przyjemności, ale...


Indeks insulinowy i indeks glikemiczny

Zasady indeksu glikemicznego i insulinowego powinny zastosować w planowaniu jadłospisów zarówno osoby z cukrzycą typu I i cukrzycą typu II, ale także z insulinoopornością i chcące odżywiać się dietetycznie.

Co to jest indeks insulinowy?



Jabłko nadziane płatkami migdałowymi, cynamonem i miodem.
Pycha 🍎!
👇
Przepis na dietetyczny deser:
 
Jabłko -180g (90 kcal), łyżka płatków migdałowych -10g (58 kcal), łyżeczka miodu 12 g (39 kcal), łyżeczka cynamonu 5 g (10 kcal).
Jabłko przeciąć w ¾ wysokości i wdrożyć środek. Składniki rozdrobnić i wymieszać́ i nadziać́ jabłko.
Następnie należy zapiec w 180 stopniach ok 30 minut.

Wartość kaloryczna i odżywcza:
Kcal 197, węglowodany 29g, tłuszcze 5,8g, białko 3,1g.

Pamiętaj, zawsze miód można zastąpić ksylitolem lub erytrolem. Można też użyć syropu klonowego lub przygotować wersję bez cukru - przecież jabłko też jest słodkie!


 

Nasiona chia, czyli inaczej szałwii hiszpańskiej pochodzą głównie z Meksyku i Gwatemali, ale od jakiegoś czasu znane są również w Polsce.

Zaliczane są do grupy tzw. superfoods, czyli do nieprzetworzonych produktów, które wyjątkowo korzystnie działają na zdrowie. Dlaczego?


Jesienią i zimą na naszych stołach króluje BURAK.

To warzywo korzeniowe jest skarbnicą witamin i składników mineralnych. Można je jeść surowe, gotowane, pieczone, w sałatkach, zupach lub jako przystawka. Jedliście kiedyś kanapkę z plasterkami buraka? PYCHA!

Jaką wartość odżywczą ma burak? Podpowiada dietetyczka z wrocławskiej poradni dietetycznej Nutri-Med.

Tegoroczny Kongres Żywieniowy (17.10.2020) przedstawił „Talerz zdrowia”, który jest dużo prostszą wizualizacją zaleceń żywieniowych w porównaniu do piramidy żywieniowej.

Talerz zdrowia składa się z 3 części, na które należy zwrócić uwagę. Dietetyk z Poradni Dietetycznej Wrocław omawia najważniejsze założenia: